GI Dag 7

Dag 7 Vägdag!

Jaha då var det dags att se sanningen i vitögat. Har jag gjort rätt under dessa 7 dagar eller inte?.
Jag vet från tidigare erfarenheter att om man gör fel med Gi kan det istället gå grymt åt andra hållet.
Men jag har lyckats hålla mig runt 20-40 gram kolhydrater varje dag och även under rekomenderat kcalorimängd, otroligt nog om man tänker på hur mycket bacon. ägg grädde och majonäs som jag stoppat i mig under dessa veckor.
Jag kan starkt rekomendera www.matdagboken.se där man kan fylla i sina matvanor och få en ordentlig koll på vad man stoppar i sig. Det är dessutom gratis. Om man sen vill ha ut mer av det kostar det.
Åter till resultatet.
Så hur mycket gick jag ner av att äta grädde och majonäs?
Jo hela -2,5 kg på en vecka!
Jag är mycket nöjd!.


Meny dag 7

Frukost
Ägghack med skinka och salami gräslök och en klick majonäs.

Lunch
Broccoligratäng

Middag
Lax i Foliepaket med coleslaw

Totalt antal kolhydrater idag ca 28 gram

ägg, broccoli, ost och skinka

lax, broccoli, paprika, purjolök, zuzzini, citron, olivolja, kål, gräddfil, dijonsenap, majonäs, salt och peppar.


Kommentarer
Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: